Най-важните участъци за помощ при Матерхорн:

Отсрочени плащания с PastPay

Добре дошли в раздела за помощ за разсрочени плащания на PastPay!

PastPay е съвременно решение, което ви позволява удобно и гъвкаво да управлявате плащанията за вашите покупки в нашия магазин за търговия на едро. С тази услуга можете да правите покупки, без да натоварвате веднага бюджета си. PastPay ви позволява да отлагате плащанията, като ви дава допълнително време за уреждане на задълженията ви, увеличавайки финансовата гъвкавост на вашата компания.

В този раздел ще намерите цялата необходима информация за това как да използвате PastPay, включително как да активирате услугата, какви опции за отлагане на плащанията са налични и отговори на често задавани въпроси. Ако имате някакви съмнения или се нуждаете от помощ, ние сме тук, за да ви помогнем.
Искате ли да се възползвате от разсрочено плащане за покупките си в Matterhorn?

Преглед на основните теми, свързани с PastPay

Кой може да се възползва от услугата?

За кого е предназначена услугата PastPay?

PastPay е специализирана услуга за разсрочено плащане за предприятия в Европейския съюз и Обединеното кралство. Предприятията извън тази зона не са обхванати от услугата. За да използвате PastPay и да получите кредитен лимит, трябва да предоставите своя ДДС номер или идентификационен номер на фирмата. За фирми от Германия изискваме и пълното име на фирмата.

Първо ще проверим дали системата PastPay позволява на Вашето дружество да участва в програмата за разсрочено плащане и ще определим възможния лимит на дълга. Ако дружеството ви отговаря на изискванията, ще получите връзка за потвърждаване на самоличността ви. След успешна проверка PastPay ще активира лимита за Вашето дружество и всички плащания за поръчки в нашата дейност на едро ще бъдат обработвани от PastPay.

Необходими документи и активиране на услугата

Как да активирам услугата?

За да активирате услугата PastPay, изпратете ни документите си за регистрация на дружеството и номера по ДДС на ЕС (приложимо за дружества, регистрирани в Европейския съюз) на адрес [email protected], със заглавие "PastPay - регистрация [името на вашето дружество]". Също така посочете в съобщението дали предпочитате 30-дневно или 60-дневно отложено плащане. Въз основа на изпратената информация ще проверим дали и какъв лимит потенциално можете да получите. Ако отговорът от системата PastPay е положителен, ще ви изпратим линк, за да потвърдите самоличността си. След успешното приключване на тази процедура всички поръчки, направени в Matterhorn, ще бъдат обхванати от PastPay и ще се третират като платени.

Как работи процедурата за издаване на заповед за отсрочено плащане?

Стъпка по стъпка

След като услугата PastPay бъде активирана за вашата сметка, всяка поръчка, направена в Matterhorn, ще бъде обработена с отложено плащане. След като поръчката бъде направена, ние запазваме средствата на PastPay за вашия бизнес и добавяме комисиона за използването на тази услуга съгласно таблицата за комисиони. Ако надвишите лимита си, поръчката ви няма да бъде обработена, докато не се възстанови наличният лимит. След като средствата бъдат резервирани, ние ще продължим изпълнението на поръчката. Когато стоките бъдат изпратени, ще издадем фактура с ДДС с клауза за превод към PastPay и забележка, че фактурата трябва да бъде платена на PastPay до датата на падежа.

ВАЖНО: Не плащате поръчката по сметката на Matterhorn, а само по сметката на PastPay. Срокът за плащане се изчислява от датата на фактурата, като ние ще ви информираме по имейл за изпращането на фактурата. Моля, не забравяйте да спазвате сроковете за плащане, тъй като PastPay може да наложи такса от 40 евро за всяко закъсняло плащане.

Отложено плащане и връщане на суми и непотърсени парцели

Какво става, ако върна или рекламирам стоките?

Ако поръчките ви са обработени с отложено плащане и има връщане на стоки (ако сте активирали услугата за връщане), оплакване относно стоките или сделката е отменена по някаква друга причина, вие все още сте длъжни да платите фактурата на PastPay до приключване на процедурата. Процедурата по връщане на стоки или рекламация на стоки отнема определено време - ако наближава срокът за плащане към PastPay за такава транзакция, трябва да я платите. Ако процедурата по връщане на стока приключи преди крайния срок за плащане в PastPay, ние ще изпратим коригираната фактура и на PastPay и ще върнем средствата, с които е намалена фактурата за ДДС, директно на PastPay. Всяка останала сума ще бъде платена на вас.

Пример: Направили сте поръчка за стоки на стойност 100 евро с цена на доставката 10 евро. Ще ви бъде издадена фактура за 110 EUR + комисиона на PastPay (напр. 2,35%) = 112,58 EUR. Ако приемем стоките за връщане, фактурата ви ще бъде коригирана със 100 евро и ще ви останат 12,58 евро, които да платите на PastPay.

. Ако преди това сте платили цялата фактура в PastPay и процедурата по връщане е приключила преди крайния срок за плащане, Matterhorn ще върне средствата към баланса ви в Matterhorn. Можете да използвате тези средства за бъдещи поръчки или да ги върнете директно в банковата си сметка. Този процес ви дава пълен контрол върху финансите ви и ви позволява ефективно да управлявате ликвидността на вашия бизнес.

Такси за отсрочено плащане

Разсрочените плащания са допълнителна платена услуга. Към фактурата за продажба се добавя комисиона в зависимост от валутата и периода на отложеното плащане.

Валута Отлагане с 30 дни Отлагане за 60 дни
EUR 2.35% 3.95%
PLN 3.05% 5.45%
RON 3.05% 5.45%
HUF 3.3% 5.9%
CZK 3.1% 5.5%
SEK 2.95% 4.95%
GBP 2.6% 4.35%


FAQ

Колко време чакате за решение?

След като ни изпратите данните на компанията си, обикновено отговаряме в рамките на 2-3 дни, за да ви информираме дали можете да се присъедините към PastPay. Понякога можем да поискаме допълнителна информация.

Аз съм от страни извън Европа. Мога ли да се включа в програмата PastPay?

За съжаление към момента системата PastPay обхваща само компании в Европейския съюз и Обединеното кралство.

Подадох жалба за/върнах продукт. Трябва ли да платя фактурата?

За вас все още важи крайният срок за плащане, докато не бъде решен въпросът с връщането или рекламацията. Ако срокът за плащане на фактурата ви в PastPay наближава, трябва да я платите. Когато рекламацията или възстановяването е прието, Matterhorn ще възстанови средствата директно на вас.

Какъв лимит можете да ми отпуснете?

PastPay разпределя лимит в зависимост от историята и състоянието на компанията. Лимитът може да варира от 200 EUR до 20 000 EUR. Всяка поръчка (също и от други магазини/търговци на едро, използващи PastPay) намалява наличния лимит до заплащане на фактурата. Ще ви информираме за възможния лимит след получаване на документите на вашата фирма.

В кои валути може да бъде разпределен лимит?

PastPay може да плаща фактури в няколко валути, посочени по-горе в таблицата с таксите. Таксите варират в зависимост от валутата, но можете да изберете всяка от тях, за да се възползвате от отложено плащане в Matterhorn.

Какво се случва, ако изчерпя лимита си?

Ако използвате целия си лимит или PastPay спре сметката ви (например поради неплащане на фактури навреме), ние ще спрем обработката на вашите поръчки, докато лимитът ви не бъде отпуснат отново.

Какво става, ако не платя фактурата навреме?

PastPay може да ви начисли неустойка в размер до 40 евро за забавянето и да започне да събира дълга. Моля, планирайте внимателно паричния си поток.

Развивайте бизнеса си в международен план

Улеснете глобалната доставка с Matterhorn! Платформата ни поддържа каталози на до 14 езика, така че можете да достигнете до клиенти от цял свят. Оставете ни да се погрижим за всичко и се доверете, че вашият пакет ще достигне до крайния клиент бързо и безопасно.

Dropshipping за Великобритания, САЩ, Канада, Франция, Германия, Италия, Испания, Австрия, Белгия, Дания, Португалия, Обединените арабски емирства и много други страни по света!